FAQ

Topic 1 – Order, Design & Payment

Minimum 50 pcs bagi setiap jenis produk tempahan.

Proses tempahan doorgift sebaiknya dilakukan 1-3 bulan sebelum majlis. Pesanan segera diterima dalam jangkamasa 2 minggu sebelum majlis kemungkinan mempunyai cas tambahan. Sila rujuk pada sales person kami untuk maklumat lanjut.

Sebarang perubahan adalah tertakluk kepada di mana proses setiap produk anda telah kami siapkan. Sekiranya terdapat sebarang perubahan terhadap pesanan, sila berunding dengan Sales Person anda untuk mendapatkan khidmat nasihat.

Ya. di Humairagift menawarkan pelbagai pilihan warna dan reka bentuk mengikut tema majlis anda. Konsultansi reka bentuk boleh di buat bersama Sales Person anda atau designer kami.

Proses pembuatan di HumairaGift adalah mengikut jadual yang ditetapkan.

Tempahan doorgift:
Cetakan nama adalah percuma bagi kuantiti 200pcs ke atas.
Bagi kuantiti kurang daripada 200pcs, kos cetakan sebanyak RM60 akan dikenakan

Tempahan Paperbag:
Cetakan nama adalah percuma bagi kuantiti 500pcs ke atas.
Bagi kuantiti kurang daripada 500pcs, kos cetakan sebanyak RM60 akan dikenakan.

Sila berikan 3 hingga 5 hari bekerja untuk pasukan reka bentuk kami menghubungi anda

Untuk memproses pesanan, kami memerlukan sekurang-kurangnya

Bayaran Pertama: Deposit min RM100 untuk pengesahan pesanan

Bayaran Kedua : Baki 70% selepas menerima artwork daripada team reka bentuk

Bayaran Ketiga: Bayaran penuh sewaktu pengambilan (pickup) produk di Showroom atau 3 hari sebelum barang di hantar.

Setelah menerima pembayaran pengesahan pada Pembayaran Pertama, pasukan pereka akan menghubungi untuk butiran artwork dan pencetakan.

Tarikh penghantaran mesti ditempah dan disahkan semasa pembelian untuk pasukan pengeluaran dan penghantaran kami membuat pengaturan.

Semua bayaran dan tidak boleh dikembalikan tertakluk tema dan syarat.

Topic 2 – Delivery, Refund

Pihak HumairaGift menyediakan 3 pilihan cara penghantaran kepada pelanggan seperti berikut

  • Runner Persendirian
  • Penggunaan pos kurier ( Line Clear )
  • Pos Bas 

Kami menghantar pesanan anda pada tarikh yang anda minta. Penghantaran mungkin berbeza bergantung pada kurier logistik.

Pasukan penghantaran Humairagift akan menghubungi pelanggan 7 hari sebelum tarikh penghantaran/pengambilan untuk mengesahkan tempoh masa penghantaran.

Kami berusaha sebaik mungkin untuk menghantar dalam masa 3-14 hari untuk pesanan biasa, pesanan segera dan 2 bulan untuk pesanan promo.

Berikut adalah anggaran penghantaran semasa penghantaran:

  • Semenanjung Malaysia : 1-3 waktu bekerja
  • Singapura/ Brunei : 5-9 hari bekerja

Untuk sebarang penghantaran penghantaran yang tidak tersedia di sini, hubungi seller kami.

Ya, anda boleh memilih untuk mengambil di 2 lokasi.

Lokasi 1: Humairagift Shah Alam ( HQ )

Alamat: 8-1 Jalan Lengkuas D,16/D Ken Rimba Seksyen 16,40200 Shah Alam.

Ambil & Postage:
Isnin – Jumaat | 9 pagi – 5 petang
Sabtu | 9 pagi  -3 petang


Lokasi 2: Humairagift Ipoh

Alamat: 38, Jalan Meru Bistari A9, Bandar Meru Raya, 30020 Ipoh, Perak

Rabu – Ahad | 10pagi – 7 petang

PENTING!! Sila maklumkan kepada seller yang anda berurusan semasa hari pengambilan.

Jika anda ingin menukar tarikh/masa/alamat penghantaran anda, sila atur semula dengan pasukan Jualan Humairagift kami dalam masa 7 hari notis

Kami memastikan bahawa kami berusaha untuk mendapatkan yang terbaik dalam Kawalan Kualiti sebelum penghantaran.

Item yang dihantar dianggap ‘Diterima dalam Keadaan Baik’ jika tiada isu dilaporkan selepas 3 hari. Untuk item barangan kami, kami hanya melindungi 3 hari jaminan untuk kerosakan selepas data penerimaan diterima.

Walau bagaimanapun, dalam mana-mana kes pesanan anda diterima dalam keadaan yang tidak memuaskan, anda boleh rujuk cara berikut:

Sila laporkan kepada perkhidmatan pelanggan kami dalam masa 3 hari selepas menerima.

Anda boleh menghubungi PIC kami Maira pada jam 9 pagi hingga 5 petang di +6013-3979005 atau email humairagift.hq@gmail.com

Thank You !

For Submitting the Form

TERM & CONDITION

*Our designer will contact you within 48 working hours to provide artwork according to the information given.

*Any artwork correction can only be made twice.